חפש בבלוג זה

יום שלישי, 19 בנובמבר 2024

חקר החשיפה ברשתות חברתיות , תמונת מצב נובמבר 2024


מזה  כ9 שנים אני עוקב וחוקר את המאפיינים וההתפתחויות של רשתות חברתיות באינטרנט , גם באמצעות כמה וכמה קבוצות פייסבוק ודפי פייסבוק שאני מנהל,  וגם בעזרת עמיתים שמנהלים גם הם דפים וקבוצות בפייסבוק וגם באמצעות חשבונות שלי בטוויטר , לינקאדין ובאינסטגרם.

   חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך כסף. כלומר זוהי החשיפה הטבעית של פייסבוק.

טווח החשיפה האורגנית  צנח ב-62% תוך 3 שנים בלבד. תור הזהב של המדיה החברתית שבו כל פוסט הגיע לעוקבים ולקהל היעד שלך הולך ודועך (מקור) .

 

כשאתם מייצרים פוסט ומפיצים אותו ברשת החברתית , פייסבוק חושפת אותו לאחוז קטן מהחברים או העוקבים שלכם (אוכלוסיית המדגם) כדי לבדוק את טיבו. בהתאם לתגובה שלהם המערכת מחליטה אם להמשיך לחשוף אותו לאנשים נוספים.


· טווח החשיפה Organic reach לפוסטים של פייסבוק כל הזמן בירידה. הטווח הממוצע לפוסט אורגני בפייסבוק יורד ל – 2.27%(בסוף 2019 הוא עמד על 5.5%, ושנה לפני כן היה 7.7%)

2.27% average organic reach.

·       המשמעות היא , מעט מאד חברים ועוקבים , נחשפים למה שאתם כותבים בדף הטיים-הליין ( הדף האישי) שלכם בפייסבוק!!

·       לעומת זאת , החשיפה האורגנית ברשת לינקאדין  קפצה והיא בסביבות 6.4%  ,כלומר, יותר עוקבים רואים את הפוסטים שלכם בלינקאדין .

·       בשנה האחרונה רואים  בלינקאדין יותר ויותר פוסטים של מידע מקצועי ולא רק פוסטים של הצעות עבודה וחיפושי עבודה . גידול של 22% בכמות החשיפות שנוצרו בתוך הפלטפורמה של לינקאדין.  

·       טוויטר : שינויי האלגוריתם של טוויטר הפחיתו את טווח החשיפה האורגנית , והיא כיום בסביבות 1% !!

·       TikTok זוכה לחשיפה האורגנית הגבוהה ביותר מכל הפלטפורמות, עם ממוצע של 18%, בהשוואה ל-5% של אינסטגרם .

·       YouTube כפלטפורמה נחשבת כמעולה לחשיפה אורגנית לטווח ארוך. מערכת החיפוש שלה מסייעת למשתמשים למצוא תוכן גם לאחר שהוא פורסם במשך זמן מה. 65% ממשתמשי YouTube נוהרים לפלטפורמה שלה כדי ללמוד משהו או לפתור בעיה, וזו הסיבה שסרטונים חינוכיים מצליחים וזוכים לחשיפה אורגנית גבוהה מאד יחסית. מנגנון הערוצים  במעקב של  יוטיוב מסייע לכך רבות .

 

השינויים האחרונים באלגוריתם של פייסבוק מבוססים על מדידה של האינדקטורים הבאים :

 

·       אינטראקציות משמעותיות (shares)

·       תשובות

·       לייקים ותגובות

·       קישורים משותפים ב-Messenger

האינדיקטורים הללו נכללים לאחר מכן בסדר הפוסטים ובאופן הצגתם כדי להבטיח טוב יותר רלוונטיות למשתמשים.

מקור

השינויים הללו לא הביאו  בהכרח לשיפור המצב מבחינת המשתמשים , והחשיפה האורגנית בפייסבוק יורדת כל הזמן .


בשנת 2012, טווח החשיפה האורגני של דף פייסבוק ממוצע היה סביב 16 אחוזים; במילים אחרות, 16 אחוז מהאנשים שעוקבים אחר הדף שלך יראו את הפוסט החדש שלך, בממוצע.

בימים אלה, טווח ההגעה/החשיפה הממוצע קרוב יותר ל2.7% אחוזים ובקבוצות פייסבוק הוא עוד  הרבה יותר נמוך !!

 


    מה ניתן לעשות מבחינתכם כמשתמשים רגילים שאין להם תקציב לחשיפה בתשלום ( כמו לחברות וארגונים ) ?

·        הכלל מס' 1 להגברת החשיפה בכל הרשתות החברתיות הוא יצירת מעורבות רציפה (Engagement)  אחרי מי שאתם עוקבים אחריו  למשך שנה לפחות . כלומר , Engagement על יד לייקים ושיתופים כל הזמן אחר אותו משתמש .

 

·       כאשר האלגוריתם מזהה רצף של    Engagement במשך שנה אתה תמשיך לראות פוסטים של מי שבחרת לעקוב אחריו.

 

·       כלל מס' 2 ( מהצד שלכם ) : הפוסטים שלך ברשתות החברתיות צריכים להיות  מאוד מחדשים ומרעננים  כל הזמן, עם  VISUALS מושכים. זהו  אחד מאותם כללים שקל יותר לומר מאשר לעשות ( מקור ),   אבל יש כאלו שמצליחיםלדוגמא ורדית חרצית בפייסבוק או ד"ר לירז מרגלית  בלינקאדין.  או פרופסור דונלנד קלארק בלינקאדין

 

סיכום

האפקטיביות של הפצת תכנים מקצועיים ברשתות חברתיות היא נמוכה למדי , במיוחד בפייסבוקעדיין,  הניוזלטרים הוותיקים והבלוגים אפקטיביים יותר להפצת מידע מקצועי כי הם מגיעים  ל30% מן המשתמשים בהשוואה ל2- 6 אחוזים ברשתות חברתיות 


תגובה 1:

  1. אז, הבלוג שלי זוכה לחשיפה יותר גבוהה מהפרסומים ב- FB.

    השבמחק

השוואה בין מודל השפה המתקדם של ג'ימיני Advanced pro 1.5 בגוגל לבין מודל השפה הסיני DeepSeek

ערכתי כמה וכמה חיפושים , בנושאים שאני בקי בהם,  במודל השפה המתקדם של ג'ימיני   Advanced pro 1.5 לעומת מודל השפה הסיני החדש DeepSeek שכ...