חפש בבלוג זה

יום שני, 21 באפריל 2025

בעיית התכנים המיוצרים ע"י AI באינטרנט וההתמודדות מנוע החיפוש של גוגל

 


רקע 

הנתונים מבהירים שכבר עכשיו יותר ממחצית מתעבורת הנתונים ותוכני האינטרנט אינה אנושית, אלא מבוססת על בוטים של AI  ..

אחת החברות הבודדות שמנסות לנטר את האינטרנט במגמה לזהות את היקף תעבורת הבוטים היא חברת אימפרבה הישראלית, השייכת כיום לקונצרן Thales הצרפתי. דו"ח שלה מ־2024, שמבוסס על נתוני 2023, טוען כי בני אדם היו אחראים רק למחצית מתעבורת הנתונים באינטרנט, והחצי השני הוא של מחשבים שמדברים עם עצמם. 

כלי AI מאפשרים לייצר כמויות עצומות של תכנים בזמן קצר, מה שמוביל לרוויית תוכן (Content Saturation) ועומס מידע. בשל השימוש באותם אלגוריתמים ומאגרי מידע, רבים מהתכנים דומים זה לזה, מה שמקשה על יוצרים לבלוט ועל צרכנים לזהות קול ייחודי ואותנטי. 

היכולת של AI לייצר טקסטים, תמונות וסרטונים משכנעים מקלה מאוד על הפצת פייק ניוז, דיסאינפורמציה והתחזות. קל מאוד להעמיד פני מומחה, לייצר תכנים "מקצועיים" ולבנות מוניטין מזויף, מה שמקשה על הציבור להבחין בין אמת לשקר ומעמיק את משבר האמון ברשת. 

התמודדות מנוע החיפוש  של גוגל עם תוכן  AI

מדרגי האיכות של האלגוריתמים בגוגל מעריכים כעת אם התוכן נוצר ע"י בינה מלאכותית.
תוכן אוטומטי או תוכן שנוצר בינה מלאכותית עשוי כעת לקבל את הדירוג הנמוך ביותר. דבר זה  השתנה בעדכון הנחיות מדרג האיכות האחרון.

גוגל מכוונת את  אלגוריתם מדרגי האיכות שלה להיזהר מדפים עם תוכן עיקרי שנוצר עם כלי AI אוטומטיים או מחוללים - ולדרג אותם כאיכות הנמוכה ביותר, על פי אנליסט החיפוש הבכיר וצוות קשרי החיפוש של גוגל, ג'ון מולר, שנשא דברים ב-Search Central Live במדריד באפריל 2025 



2 תגובות:

  1. כבר הרבה זמן שאני לא מחפש עם "גוגל", ואם יש משהו ב-AI שאהבתי זה את WolframAlpha.

    השבמחק
  2. לצערי, ג'ימיני הפך ל"מנוע החיפוש" הנגיש, אבל אני עוקף אותו ומשתמש במנוע החיפוש הישן והטוב. בטח אפשר לקפוץ ל-בינג של ווינדוז או למנועי חיפוש אחרים ברשת.
    לצרכיי האישיים, זה חסר משמעות לגמרי. אני קורא רק ספרות ניירית, מקפיד לציין שהטקסט המסוים שאני מעלה הושג/נכתב/נערך ע"י ה- AI, וכן בודק מהימנות תוצאות חיפוש באופן שיטתי, מאז אותה פעם בה קראתי ביוגרפיה מומצאת עליי שכתב ה- AI.

    השבמחק

השינוי המפתיע של רשת לינקדאין כערוץ תוכן

  תחקיר ועריכה : עמי סלנט , מידען כבר כמה שנים אני חוקר את התפתחות הרשתות החברתיות בארץ ובעולם , ולאחרונה חקרתי יותר לעומק את רשת Linkedin...