חפש בבלוג זה

יום שני, 12 במאי 2025

החיפוש הניסיוני החדש של גוגל AI Mode זוכה לתגובות טובות של המשתמשים

גוגל פועלת בדחיפות. זמן קצר לאחר ש־OpenAI  הוציאה את   ChatGPT , גוגל העבירה יותר מ־1,000 מהנדסים, כ־20% מצוות הנדסת החיפוש, לפעילות פיתוח הבינה המלאכותית היוצרת .

פריצת הדרך של אליזבת ריד 

סביב התקופה שבה הופיע ChatGPT, קידום הטכנולוגיה הזו נהפך לתפקיד  העיקרי של אליזבת ריד, גוגלרית ותיקה שהצטרפה לצוות מנוע החיפוש ב־2021, ומונתה לעמוד בראש החטיבה במרץ 2024. מאז היא הכניסה למוצר הליבה של גוגל כמה מהשינויים הגדולים ביותר מזה שנים – הבולט שבהם היה AI Overviews,  שמוותר על השטח הבולט ביותר בעמוד תוצאות החיפוש לטובת תשובות מבוססות  AI  ...

במרץ  2025  אנשי הפיתוח  של גוגל אפשרו לכמה מיליוני נסיינים בארה"ב לתחיל להתנסות ב"מוד AI  לשונית מיוחדת בדף הבית שמציעה חוויית חיפוש מבוססת צ'אט דומה לזו שהנהלת גוגל דחתה לפני ארבע שנים.

אליזבט ריד מתייחסת לגישה שלה כאל "התפתחות מתמדת" ולא שינוי מוחלט.

ריד הצטרפה לצוות החיפוש רק 19 חודשים קודם לכן ועדיין למדה את ההבדלים בינו לבין המשרה הקודמת שלה בחטיבת המפות של החברה.

אלזיבט ריד התקדמה במהירות מאז שהחלה לעבוד בגוגל ב־2003, זמן קצר לאחר שקיבלה תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת דרטמות, לא הרחק מעיר הולדתה בניו המפשייר. היא עבדה במשרדי החברה בניו יורק, שם יצרה לעצמה תדמית של מישהי שהיא גם יצירתית (היא תפרה בעצמה את שמלת הכלה שלה) וגם דקדקנית (היא בדקה את הקוד של החברה שלה עד לרמת הפרטים הקטנים, כפי שרוב המנהלים לא עושים). בתפקידה החדש, היא אחת מהאנשים החשובים ביותר בחברה מלבד פיצ'אי והמייסדים החידתיים לארי פייג' וסרגיי ברין.

ריד ניסתה להביא את הגמישות הזאת למשרה החדשה שלה. הצוות שלה הציג את Search Labs, שם משתמשים נלהבים יכולים להירשם ולהתנסות בפיצ'רים שעוד לא הושקו, מה שנותן לחברה דרך לקבל משוב על יישומי בינה מלאכותית יוצרת ניסיוניים לפני שייצאו לציבור הרחב

מיליוני אנשים בארה"ב כבר משתמשים בחיפוש החדשני מבוסס הבינה המלאכותית  AI Mode  כדי לחפש מידע  בדרכים חדשות - לשאול שאלות המשך ארוכות ומעמיקות יותר , להשתמש בשאלות המשך כדי להתמקד במה שהם באמת רוצים לדעת, ולגלות אתרים ועסקים חדשים לאורך הדרך...

רובי סטיין, סגן נשיא למוצר במנוע החיפוש, מתאר את הפיצ'ר הזה כדרך שבה המשתמשים יכולים לשאול שאלות מורכבות שלא מתאימות לחיפוש מסורתי לפי מילת מפתח; בדיקות פנימיות של החברה הראו שאורך השאילתות הוכפל. זו גם הזדמנות לגוגל לפלרטט עם מודל עסקי חדש.

בינתיים, מו"לים אינטרנטיים עצמאיים רבים אומרים שהתעבורה שלהם צנחה. הם אומרים ש־AI Overviews מציב אתגר ספציפי מאוד מאחר שהוא מציג את המידע ישירות בעמודי תוצאות החיפוש של גוגל, בעוד שבעבר משתמשים היו מקבלים את המידע הזה באמצעות הקלקה על הקישורים לאתרים שמהם הוא מגיע.

 בפברואר, חברת שירותי החינוך המקוונים צ'ג (Chegg) הגישה תביעה נגד  גוגל אלפבית, בטענה כי החיפוש שלה לא מציג כמעט תכנים של צ'ג. מעשיה של גוגל "מאיימים להשאיר את הציבור עם חוויית אינטרנט שפחות ופחות ניתנת לזיהוי, שבה משתמשים אף פעם לא עוזבים את הגן הסגור של גוגל ומקבלים רק תשובות סינתטיות ומלאות בשגיאות", נאמר בתביעה של צ'ג. חוזה קסטניידה, דובר גוגל, מסר בתגובה על התביעה כי החברה "מתכוונת להגן על עצמה מפני הטענות חסרות השחר האלה".

 מקור המידע

בלומברג ביזנסוויק

ג'וליה לאב ודייבי אלבה

למאמר המלא ( קישור)

  ראו גם :

I tried Google's new AI mode powered by Gemini, and it might be the end of Search as we know it

 Eric Hal Schwartz Published March 26, 2025  by  

Google is building the walls of its garden higher than ever

למאמר באנגלית


I tried Google Search's new AI Mode, and I might not search any other way again

AI Mode is brilliant, even if it's coming for my job.

 קישור למאמר הקצר 


 New ways to interact with information in AI Mode - Google Blog


קישור לדיווח של צוות הפיתוח בגוגל 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

היתרונות של מאגר ProQuest Central לעומת מאגרי מידע אחרים

  מאת: עמי סלנט , מידען בעבודתי כמידען אני משתמש הרבה במאגרי מידע מקצועיים הנמצאים מאחורי חומת תשלום. מדובר על מקורות מידע שמרביתם אינם זמ...