מאת: Morad Stern
מורד שטרן Head of Engineering Branding בחברת ויקס ומרצה אקדמי בנושאי תרבות דיגיטלית, טכנולוגיה ויזמות ( מחבר הספר ״שובר שוויון: על כוחם של רשתות הקשרים, הקהילות והמיתוג האישי״)..
פורסם במקור בדף של מורד שטרן ( קישור)
הדוח מתבסס על ניתוח מיליוני שיחות (בצורה אוטומטית וללא חשיפת מידע אישי), ומציג תמונת מצב עולמית, מאז ההשקה ועד יולי 2025, על יותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים מדי שבוע, כמעט 10% מאוכלוסיית הבוגרים בעולם.
המסקנה המרכזית היא שהכלי הזה לא נשאר בגבולות העבודה בלבד:
יותר מ־70% מהשימושים היום הם אישיים ולא מקצועיים, מה שמציב את ChatGPT כעורך, מורה, יועץ ומאמן אישי, לא פחות מכלי פרודוקטיביות. (* ראו פילוח לפי עבודה/לא עבודה בדוח עצמו)
כתיבה ועריכה הפכו לקטגוריה הגדולה ביותר, ההדרכה והחונכות נמצאות בצמיחה - והמעבר ממידע כללי להכוונה מותאמת אישית יוצר הזדמנות ענקית לסוכני AI ייעודיים בתחומים כמו בריאות, למידה, קניות ויצירתיות.
אז מה אנשים עושים עם ChatGPT?
1. במקום הראשון - הדרכה והנחיה מעשית (28.3%)
כמעט שליש (!) מהשימוש של האנשים כולל כולל: חונכות והוראה (10.2%), הסבר ועצות של ״איך לעשות״ (8.5%), בריאות / כושר / טיפוח עצמי (5.7% - כלומר סומכים עליו בהקשר לגוף שלנו, זה משמעותי) ועזרה עם יצירתיות (3.9%).
2. כתיבה ועריכה (28.1%)
10.6% מבקשים עריכה וביקורת על הטקסט שלהם, 8% מבקשים לנסח מיילים ו-״רק״ 4.5 משתמשים בו לתרגום.
3. חיפוש מידע (21.3%)
בעיקר מידע ספציפי (18.3%), וגם מוצרים לרכישה (2.1% - עדיין נמוך, אבל זה פוקוס חדש יחסית) ומתכונים (0.9%)
4. עזרה טכנית (7.5%)
כולל פיתוח תוכנה (4.2% - הגיוני שיהיה נמוך. מפתחים משתמשים בכלים ייעודים לכך), חישובים מתמטיים (3.0%) וניתוח נתונים (0.4%)
5. מולטימדיה (6.0%)
יצירת תמונות (4.2% - מעט!), ניתוח תמונות (0.6%), הפקת מדיה אחרת (1.1%)
6. ביטוי אישי (4.3%)
לרוב שיחות חולין (2.0%) ורפלקציה אישית (1.9%), מעט משחקי תפקידים (0.4% - מפתיע שמישהו בכלל עושה את זה, אבל סבבה).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה