לפי
הערכות, CHATGPT מחזיק כיום בנתח שוק של יותר מ80% לעומת ג'ימיני של גוגל האדירה עם נתח שוק של פחות מ5%.
המקרה
של הפורומים רדיט בולט מיוחד ,
הן משום שביחס לגודלו הצנוע יחסית באינטרנט הוא תופס נתח משמעותי בתשובות שמפיק CHATGPT .
המחקר How AI search really works
ניתח את
החיפושים בCHATGPT
בחמש קטגוריות : פיננסים , טכנולוגיה דיגיטלית , שירותים עסקיים, מוצרי אלקטרוניקה
ואופנה.
המחקר
בחן 150 אלף תשובות לשאילתות , ונערך ביוני 2025. שיטת הבדיקה מתייחסת למספר הפעמים הממוצע שמקור מוזכר בתשובה לכל שאילתא (
פרומפט).
אם
המקור מופיע פעם אחת
בכל תשובה לשאילתא, השיעור הוא
100% , כשהוא מופיע בממוצע יותר מפעם אחת בכל שאילתא, הנתון גבוה מ100%.
לפי
ממצאי המחקר, רדיט ( פורומים ) גובר על מידע מאתרים מומחים בציטוטי חיפוש מקצועיים, ושולט בתוצאות בפער גדול מהשאר . כך, למשל , הוא מופיע כמקור ב176.9% משאילתות
הפיננסים של משתמשים בCHATGPT , כלומר , אזכור של כמעט
פעמיים בכל שאילתא , וזאת אף שזהו תחום בו
הדיוק קריטי.
זאת לא גזירת גורל : בהשוואה שערך המחקר מול גוגל AI MODE , נמצא כי בעוד CHATGPT מעניק לרדיט עדיפות כסמכות ראשונה בייעוץ פיננסי , כלי הבינה המלאכותית של גוגל מעניק עדיפות לאתרי פיננסים מקצועיים כגון BANKRATE ועוד. כלומר , אפשר גם אחרת .
רדיט כמקור מידע שולט בציטוטי CHATGPT בתחומים נוספים , ובראשם
שירותים עסקיים ( 141% ) , טכנולוגיה ( 122% ) ומוצרי אלקטרוניקה ( 127% ) .
"כל
זה סותר הנחות מסורתיות לגבי סמכות
המקורות של בינה מלאכותית" ,
מציין ראש צוות המחקר , קרלוס סילבה. " זה קורה מאחר שמודלים של בינה
מלאכותית עשויים לתעדף
חוכמה קולקטיבית על פני מקורות
מקצועיים" . " תוכן שנוצר ע"י קהילה ( כגון הפורומים של רדיט) נושא סמכות
משמעותית מבחינת הבינה מלאכותית , ובמיוחד בCHATGPT " , לעתים קרובות אפילו
יותר מאשר הסמכות של מומחים"
.
במקרים
מסוימים ההטיה מגיעה עד לכדי אבסורד. כך
למשל , הבלוג הרשמי של מיקרוסופט מקבל פחות ציטוטים בCHATGPT מאשר שרשורים בפורומים של
רדיט על מוצרי מיקרוסופט.
לסיכום,
מודלים של בינה מלאכותית זקוקים למידע
סמכותי .
ראו
למטה קישור למחקר
Author:Carlos Silva
Sep
03, 2025
Contributor: Alex
Lindley
המחקר How AI search really works

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה