סדרת
תמונת הידע המידעני , סקירה מס' 12 , 1 לינואר 2014
האתגר העיקרי של אנשי מקצוע , מידענים ומנהלי תוכן כיום הוא
כיצד לארגן את המידע המקצועי בו הם נתקלים ברשתות חברתיות ( כגון פיסבוק או
טוויטר) . מדובר על כמויות אדירות של מידע מקצועי שקשה מאד לקלוט אותו
ולהשתלט עליו .
בעידן הידע והטכנולוגיה המתקדמת קיים מידע רב בפורמטים שונים
המצטברים במחשבו האישי של האדם. תמונות, מסמכים, עבודות, תכתובות, דוא"ל,
קישורים לאתרי אינטרנט, אנשי קשר, מצגות, רשומות, משימות, תזכורות, מאמרים
ועוד.
ניהול מידע אישי היא פעילות שבה האדם שומר ומארגן את פריטי המידע שלו כדי לאחזר אותם בעצמו בזמן מאוחר יותר (ברגמן, 2005 ).
(Personal Information Management) PIM
היא מיומנות הדורשת מאנשים לארגן ביעילות את המידע שברשותם על מנת לא
לבזבז זמן יקר בחיפוש אחר מידע ולהשיג בצורה טובה יותר מטרות. ניהול יעיל
ומאורגן של המידע יאפשר לאחסן, לאחזר, לשלוח, לקלוט, לסנכרן וכל מניפולציה
אחרת של המידע.
כמו ניהול ידע ארגוני, כך גם ניהול ידע אישי עוסק בידע הסמוי, בידע הגלוי ובידע המשותף.
כמו בניהול ידע ארגוני, המיומנויות אינן בדידות אלא מהוות מחזור חיים שבו כל פעולה מזינה את זו העוקבת אותה, ומאפשרת את המשך פיתוח הידע, שיתופו, הבנייתו/צירופו והטמעתו תוך כדי פיתוחו כידע חדש (מודל נונקה וטאוקאצ'י). |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה