צלל
לנבכי הרשת , ליקט וערך : עמי
סלנט , מידען
השיפורים בשנה
האחרונה ברשת החברתית לינקאדין הופכים אותה בהדרגה לרשת חברתית מקצועית ולא רק
משאב לגיוס כוח אדם ועובדים.
ניתן כבר היום
למצוא ברשת הלינקאדין יותר עדכונים מקצועיים חשובים וממוקדים מאשר בפייסבוק (אם כי בראייה כוללת בטוויטר יש עדיין יותר עדכונים מקצועיים) .
הפיד של הלינקאדין (קישור) מאד יעיל וכמעט כל העוקבים מקבלים את
העדכונים שלי ( לעומת 4 אחוז בפייסבוק ) .
"בכל
כמה ימים שינתה הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם מרכיב אחר בממשק ( Interface) שלה,
או הוסיפה פיצ'ר חדש. בתחילה היו אלה שינויים קטנים בעיצוב של הכפתורים
השונים בממשק, ובשינויים קטנים ולא תמיד מאוד מורגשים באופן שבו הפיצ'רים מאורגנים
באתר ובאפליקציה לסמארטפון - בצורה שלהם, בצבעים שלהם, ובמרחק שלהם זה מזה. היא אף
שינתה את הצורה והגוון של הלוגו שלה שמופיע על מסך הטלפון הנייד.
זה
היה מהלך חריג לא רק בשל צפיפות השדרוגים, אלא גם בשל העובדה שלינקדאין, שנרכשה
ב-2016 על ידי מיקרוסופט, לא יצאה במהלך יחצני חגיגי לרגל השינוי, שהפך את המראה
שלה תוך שבועות ספורים לתואם פייסבוק. הדמיון לפייסבוק הלך וגבר ככל שלינקדאין
עיצבה מחדש את הממשק שלה, ועיקר השינויים התמקד בפיד של השירות, יותר מאשר
בעמודי הפרופיל של המשתמשים. הפיד, יש
להזכיר, הוא חידוש של פייסבוק, ואחד הפיצ'רים שאחראים במידה הרבה ביותר להצלחתה.
לינקדאין
הוסיפה התראות אדומות בולטות על הודעות שלא נקראו, שינתה את ממשק פרסום הפוסטים, ועיצבה מחדש את מערכת ההודעות הפנימיות
באופן כה דומה לזה של פייסבוק שלא ניתן היה להתעלם מתחושת הצדק ההיסטורי, לאחר
שפייסבוק עצמה העתיקה כל פיצ'ר מנצח של המתחרות שלה (אם היא לא קנתה אותם
מלכתחילה)."
מקור וקרדיט : אורי ברקוביץ , עיתון גלובס
מעקב אחרי נושאים
קל
יותר לעקוב אחר נושאי עניין באמצעות האשטגים בלינאקדין מאשר בפייסבוק
השינויים באלגוריתם של לינקאדין
לינקדאין משנה את אופן הדירוג של פוסטים בעדכוני המשתמשים, ומתאימה
תוכן לתחומי העניין המקצועיים שלהם. במקום לתת משקל רב יותר לתוכן ויראלי, פוסטים
יופיעו גבוה יותר בפיד, אם יהיה סביר יותר שמשתמש הצטרף לשיחה. האלגוריתם של
לינקדאין עוקב אחר המסגרת החדשה של החברה: “אנשים שאתם מכירים, מדברים על דברים
שאכפת לכם מהם.”
האלגוריתם קובע את מי מכיר המשתמש על ידי התבוננות בסימנים הבאים:
- הקשרים
שלהם
- עם
מי יש להם קשר ישיר
- עם
מי הם עבדו
- עם
מי יש להם תחומי עניין וחוויות משותפים (על סמך מידע בפרופיל שלהם)
העדכון של לינקדאין עשוי גם להעלות פוסטים מאנשים שהמשתמש לא קשור
אליהם, אם הם רלוונטיים לתחומי העניין המקצועיים של המשתמש. את זה ניתן לקבוע
על ידי כמה סימנים, כמו קבוצות שהמשתמש שייך להן, וכן האשטאגס, אנשים, ודפים
אחריהם הם עוקבים. פוסטים של פרסום בלינקדאין יקבלו דחיפה עוד יותר
גדולה אם הם מגיעים מאיש קשר שמשתמש בהאשטאג רלוונטי.
ראו גם:
The Linkedin Algorithm Explained
מאמר לינקדאין: זה לא רק
התפוצה, זה המיקום
בלינקדאין יש אפשרות לכתיבת "מאמר" – Linkedin
Article. אפשרות זו פתוחה לשימוש מהדסקטופ, והיא מאפשרת כתיבה של מאמר היישר
לתוך המערכת. תוכלו להעלות טקסט, להגדיר כותרות, להעלות תמונה ראשית, לשלב במאמר
תמונות נוספות ולהטמיע בו אלמנטים שונים. בעברית המערכת אינה מושלמת, אך בהחלט
פועלת, למעט כותרות שמסתבכות עם ימין ושמאל.
"מאמר לינקדאין" הוא בעל פוטנציאל תפוצה
בינוני, אך יש לו יתרון אחר: הוא נשמר בצמוד לפרטי הפרופיל שלכם ויהיה אחד
מפרטי התוכן הראשונים שמעסיק פוטנציאלי יפגוש כשהוא מתחיל לחפש פרטים עליכם. העלאת
מאמרים מושקעים תאפשר למעסיק הפוטנציאלי או ללקוח להבין שאתם לא רק טוענים
למקצוענות, ולא רק שאחרים מאשרים זאת, אלא שאתם אכן מקצועיים.
ניהול התוכן בלינקאדין
תוכנית תוכן ללינקדאין חייבת, כמובן, לעסוק בתחומי העניין המקצועיים שלכם. לינקדאין אינה רשת לשתף בה את התמונות מהחופשה האחרונה שלכם, אלא את האתגר שעליו התגברתם בעבודה או את המאמר האחרון המעניין שקראתם בתחום.
כדאי
להוסיף האשטאג של התחומים שבהם עוסק הפוסט ולעניין בפוסט אנשים שעוסקים
בתחום. כך תעודדו חלק ממשתמשי לינקדאין להגיב לפוסט, מה שיכול לגרור תגובות נוספות
ו-Engagement
גבוה.
תדירות
העלאת לתכנים ללינדקאין תלויה בהרבה גורמים. אפשר לומר שהמינימום המומלץ הוא להעלות
תוכן אחד בשבוע כדי לתחזק את המגע עם קהלי היעד, והמקסימום עומד בדרך כלל על תוכן
אחד ליום.
ראו גם :How to Master Content Marketing on LinkedIn
קבוצות בלינקאדין
האם אפשר ליצור קבוצות פרטיות בלינקדאין?
כן, כאשר אתם פותחים קבוצה לינקדאין נותנת לך
את האפשרות את רמת הפרטיות Privacy level.
מקור ולמידע נוסף אודות קבוצות בלינקאדין
קיים מנגנון אוטומטי לסינון פוסטים בקבוצות – חלק מהפוסטים הכוללים קידום
מוצר או קידום פוסט מהבלוג שלכם עלולים להיות מוגדרים כקידום עצמי (promotion) ובאופן אוטומטי ישלחו
לאישור מנהל הקבוצה (במקום להעבירו לעמוד הקידומים שכבר לא קיים יותר).
כל חבר קבוצה יכול לדווח על פוסט שלכם כלא ראוי – מה שכבר מעלה את המצבים
בהם אתם עלולים לקבל הודעה שאתם מנועים מלפרסם בקבוצה לתקופה מסויימת.
רקע מעודכן אודות לינקאדין ותמונת מצב 2020
לינקדאין היא רשת חברתית המאפשרת למשתמשים להקים
פרופיל אישי שמהווה מעין קורות חיים עם ניסיונם התעסוקתי, כישוריהם והשכלתם. לכל
משתמש אפשרות לחבור למשתמשים אחרים וליצור קשרים מקצועיים ועסקיים. כמו כן, לאשרר
את כישוריהם של חבריהם, לגייס עובדים ולמצוא משרות פנויות.
מלבד משתמשים פרטיים,
לינקדאין מאפשרת לעסקים ליצור עמודי חברה עם פרטים על השירותים והמוצרים שלה, לחבר
את עובדי החברה לפרופיל העסקי ולהוסיף משרות פנויות, אם יש כאלה.
לאורך השנים הוסיפה לינקדאין שירותים נוספים,
פיצ'רים בתשלום ואפשרויות פרסום לפלטפורמה, וכך הגענו לשנת 2020, שבה לינקדאין
ממוקמת במקום הראשון בעולם כרשת חברתית מקצועית עם נתונים מפתיעים של אחוזי גידול
רווחים, מספר משתמשים ועסקים פעילים.
·
מספר
המשתמשים הרשומים בלינקדאין עומד על 760 מיליון
·
בכל יום
עולים בלינקדאין 2 מיליון פוסטים, מאמרים וסרטונים.
·
מעל 50
מיליון עמודי חברה מפורסמים בלינקדאין
·
היציבות
של הרשת, הגידול הבלתי פוסק במספר המשתמשים, והמקצועיות של המשתמשים בה היא שהפכה
את הרשת לפלטפורמת מידע מרכזית שכבר לא ניתן להתעלם ממנה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה