חפש בבלוג זה

יום חמישי, 26 בנובמבר 2020

השינויים ברשת הלינקאדין 2020 ומדוע התחלתי להשתמש בה יותר מתמיד ?

 


 
  צלל לנבכי הרשת , ליקט וערך : עמי סלנט , מידען

השיפורים בשנה האחרונה ברשת החברתית לינקאדין הופכים אותה בהדרגה לרשת חברתית מקצועית ולא רק משאב לגיוס כוח אדם ועובדים.

ניתן כבר היום למצוא ברשת הלינקאדין יותר עדכונים מקצועיים חשובים וממוקדים מאשר בפייסבוק  (אם כי בראייה כוללת בטוויטר יש עדיין יותר  עדכונים מקצועיים) .

הפיד של הלינקאדין (קישור) מאד יעיל וכמעט כל העוקבים מקבלים את העדכונים שלי ( לעומת 4 אחוז בפייסבוק ) .

הדף שלי בלינקאדין

"בכל כמה ימים שינתה הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם מרכיב אחר בממשק ( Interface) שלה, או הוסיפה פיצ'ר חדש. בתחילה היו אלה שינויים קטנים בעיצוב של הכפתורים השונים בממשק, ובשינויים קטנים ולא תמיד מאוד מורגשים באופן שבו הפיצ'רים מאורגנים באתר ובאפליקציה לסמארטפון - בצורה שלהם, בצבעים שלהם, ובמרחק שלהם זה מזה. היא אף שינתה את הצורה והגוון של הלוגו שלה שמופיע על מסך הטלפון הנייד.

זה היה מהלך חריג לא רק בשל צפיפות השדרוגים, אלא גם בשל העובדה שלינקדאין, שנרכשה ב-2016 על ידי מיקרוסופט, לא יצאה במהלך יחצני חגיגי לרגל השינוי, שהפך את המראה שלה תוך שבועות ספורים לתואם פייסבוק. הדמיון לפייסבוק הלך וגבר ככל שלינקדאין עיצבה מחדש את הממשק שלה, ועיקר השינויים התמקד בפיד של השירות, יותר מאשר בעמודי הפרופיל של המשתמשים. הפיד, יש להזכיר, הוא חידוש של פייסבוק, ואחד הפיצ'רים שאחראים במידה הרבה ביותר להצלחתה.

לינקדאין הוסיפה התראות אדומות בולטות על הודעות שלא נקראו, שינתה את ממשק  פרסום הפוסטים, ועיצבה מחדש את מערכת ההודעות הפנימיות באופן כה דומה לזה של פייסבוק שלא ניתן היה להתעלם מתחושת הצדק ההיסטורי, לאחר שפייסבוק עצמה העתיקה כל פיצ'ר מנצח של המתחרות שלה (אם היא לא קנתה אותם מלכתחילה)."

מקור וקרדיט : אורי ברקוביץ ,  עיתון גלובס

 שינויים נוספים בשנה האחרונה הם הוספת מחולל סקרים בלינקאדין ויכולות לשתף פוסטים בפרופיל עצמי או בפרופיל החברה שבה אני עובד וגם שירות  Live streaming

מקור

למידע נוסף

 

מעקב אחרי נושאים

 קל יותר לעקוב אחר נושאי עניין באמצעות האשטגים בלינאקדין מאשר בפייסבוק

Followed Hashtags

 


השינויים באלגוריתם של לינקאדין

לינקדאין משנה את אופן הדירוג של פוסטים בעדכוני המשתמשים, ומתאימה תוכן לתחומי העניין המקצועיים שלהם. במקום לתת משקל רב יותר לתוכן ויראלי, פוסטים יופיעו גבוה יותר בפיד, אם יהיה סביר יותר שמשתמש הצטרף לשיחה. האלגוריתם של לינקדאין עוקב אחר המסגרת החדשה של החברה: “אנשים שאתם מכירים, מדברים על דברים שאכפת לכם מהם.” 

האלגוריתם קובע את מי מכיר המשתמש על ידי התבוננות בסימנים הבאים

  • הקשרים שלהם
  • עם מי יש להם קשר ישיר
  • עם מי הם עבדו
  • עם מי יש להם תחומי עניין וחוויות משותפים (על סמך מידע בפרופיל שלהם)

העדכון של לינקדאין עשוי גם להעלות פוסטים מאנשים שהמשתמש לא קשור אליהם, אם הם רלוונטיים לתחומי העניין המקצועיים של המשתמש. את זה ניתן לקבוע על ידי כמה סימנים, כמו קבוצות שהמשתמש שייך להן, וכן האשטאגס, אנשים, ודפים אחריהם הם עוקבים. פוסטים של פרסום בלינקדאין יקבלו דחיפה עוד יותר גדולה אם הם מגיעים מאיש קשר שמשתמש בהאשטאג רלוונטי.

מקור

  ראו גם: 

The Linkedin Algorithm Explained 

 

מאמר לינקדאין: זה לא רק התפוצה, זה המיקום

בלינקדאין יש אפשרות לכתיבת "מאמר" – Linkedin Article. אפשרות זו פתוחה לשימוש מהדסקטופ, והיא מאפשרת כתיבה של מאמר היישר לתוך המערכת. תוכלו להעלות טקסט, להגדיר כותרות, להעלות תמונה ראשית, לשלב במאמר תמונות נוספות ולהטמיע בו אלמנטים שונים. בעברית המערכת אינה מושלמת, אך בהחלט פועלת, למעט כותרות שמסתבכות עם ימין ושמאל.

"מאמר לינקדאין" הוא בעל פוטנציאל תפוצה בינוני, אך יש לו יתרון אחר: הוא נשמר בצמוד לפרטי הפרופיל שלכם ויהיה אחד מפרטי התוכן הראשונים שמעסיק פוטנציאלי יפגוש כשהוא מתחיל לחפש פרטים עליכם. העלאת מאמרים מושקעים תאפשר למעסיק הפוטנציאלי או ללקוח להבין שאתם לא רק טוענים למקצוענות, ולא רק שאחרים מאשרים זאת, אלא שאתם אכן מקצועיים.

מקור

 

ניהול התוכן בלינקאדין

תוכנית תוכן ללינקדאין חייבת, כמובן, לעסוק בתחומי העניין המקצועיים שלכם. לינקדאין אינה רשת לשתף בה את התמונות מהחופשה האחרונה שלכם, אלא את האתגר שעליו התגברתם בעבודה או את המאמר האחרון המעניין שקראתם בתחום.

כדאי להוסיף האשטאג של התחומים שבהם עוסק הפוסט ולעניין בפוסט אנשים שעוסקים בתחום. כך תעודדו חלק ממשתמשי לינקדאין להגיב לפוסט, מה שיכול לגרור תגובות נוספות ו-Engagement גבוה.


תדירות העלאת לתכנים ללינדקאין תלויה בהרבה גורמים. אפשר לומר שהמינימום המומלץ הוא להעלות תוכן אחד בשבוע כדי לתחזק את המגע עם קהלי היעד, והמקסימום עומד בדרך כלל על תוכן אחד ליום.

מקור

ראו גם :How to Master Content Marketing on LinkedIn


קבוצות בלינקאדין

 קבוצות בלינקדאין הנן התאגדות של מספר חברים בעלי מכנה משותף , לרוב מקצועי. בקבוצות הללו ניתן ואף רצוי להשתתף בדיונים מקצועיים, לשתף מידע חיוני ולהפרות את השיח. קבוצות בלינקדאין הנן מפתח ליצירת קשרים עסקיים בנישה הרלוונטית ומציאת הזדמנויות.

האם אפשר ליצור קבוצות פרטיות בלינקדאין?

כן, כאשר אתם פותחים קבוצה לינקדאין נותנת לך את האפשרות את רמת הפרטיות Privacy level.

מקור ולמידע נוסף אודות קבוצות בלינקאדין



קיים מנגנון אוטומטי לסינון פוסטים בקבוצות – חלק מהפוסטים הכוללים קידום מוצר או קידום פוסט מהבלוג שלכם עלולים להיות מוגדרים כקידום עצמי (promotion) ובאופן אוטומטי ישלחו לאישור מנהל הקבוצה (במקום להעבירו לעמוד הקידומים שכבר לא קיים יותר).

כל חבר קבוצה יכול לדווח על פוסט שלכם כלא ראוי – מה שכבר מעלה את המצבים בהם אתם עלולים לקבל הודעה שאתם מנועים מלפרסם בקבוצה לתקופה מסויימת.

מקור

 


רקע מעודכן אודות לינקאדין ותמונת מצב 2020

לינקדאין היא רשת חברתית המאפשרת למשתמשים להקים פרופיל אישי שמהווה מעין קורות חיים עם ניסיונם התעסוקתי, כישוריהם והשכלתם. לכל משתמש אפשרות לחבור למשתמשים אחרים וליצור קשרים מקצועיים ועסקיים. כמו כן, לאשרר את כישוריהם של חבריהם, לגייס עובדים ולמצוא משרות פנויות.
מלבד משתמשים פרטיים, לינקדאין מאפשרת לעסקים ליצור עמודי חברה עם פרטים על השירותים והמוצרים שלה, לחבר את עובדי החברה לפרופיל העסקי ולהוסיף משרות פנויות, אם יש כאלה.

 

לאורך השנים הוסיפה לינקדאין שירותים נוספים, פיצ'רים בתשלום ואפשרויות פרסום לפלטפורמה, וכך הגענו לשנת 2020, שבה לינקדאין ממוקמת במקום הראשון בעולם כרשת חברתית מקצועית עם נתונים מפתיעים של אחוזי גידול רווחים, מספר משתמשים ועסקים פעילים.

 

·       מספר המשתמשים הרשומים בלינקדאין עומד על 760 מיליון

·       בכל יום עולים בלינקדאין 2 מיליון פוסטים, מאמרים וסרטונים.

·       מעל 50 מיליון עמודי חברה מפורסמים בלינקדאין

·       היציבות של הרשת, הגידול הבלתי פוסק במספר המשתמשים, והמקצועיות של המשתמשים בה היא שהפכה את הרשת לפלטפורמת מידע מרכזית שכבר לא ניתן להתעלם ממנה.

 

 

 

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חקר החשיפה ברשתות חברתיות , תמונת מצב נובמבר 2024

מזה   כ9 שנים אני עוקב וחוקר את המאפיינים וההתפתחויות של רשתות חברתיות באינטרנט , גם באמצעות כמה וכמה קבוצות פייסבוק ודפי פייסבוק שאני מנהל,...