חפש בבלוג זה

יום שני, 23 בנובמבר 2020

LexisNexis Newsdesk מערכת איסוף המידע המתקדמת ביותר בעולם: התנסות והערכה

 

 



מאת : עמי סלנט , מידען

פלטפורמת LexisNexis Newsdesk היא מערכת לניטור ואיסוף מידע המכסה 86,000 מקורות מידע ברחבי העולם. היא מיועדת למודיעין תחרותי, מרכזי מידע , חברות ותאגידים , משרדי ממשלה ואקדמיה .

הפלטפורמה של LexisNexis Newsdesk מכסה  מגוון של מקורות מידע : עיתונות , בלוגים, פורומים , רשתות חברתיות ועוד . ניתן להוסיף מקורות מידע לניטור .

כאמור, היקף הכיסוי הוא עצום : 86,000 מקורות מידע לעומת 14,000 מקורות שמערכת  GOOGLE NEWS  מכסה .

החיפוש והניטור של המערכת הוא מעמיק , כולל ברשתות חברתיות ובאתרים שנבדקו ועברו סינון .

העדכונים שזורמים למערכת מאפשרים, באמצעות כלי המערכת, את ניתוח המידע וסיוע בהבנת מגמות עיקריות , פעילות מתחרים , דעת קהל , שינויים כלכליים ופוליטיים ואירועים אחרים בעלי השפעה בזמן אמת.

בנוסף לחיפוש וניטור מידע על פי נושאים כוללת הפלטפורמה מנגנון לניהול המידע שנצבר ונאסף , וניתוח המידע על פי תרשימים (Analysis  Builder ).



המערכת כוללת מנגנון לחיפוש מתקדם על פי אופראטורים בוליאניים :

AND

NOT

OR

 

ניתן להוסיף פילטרים /מסננים נוספים לשאילתא ( כגון מרחק בין מילים במאמר/כתבה או מיקוד החיפוש בTITLE בלבד , טווח תאריכים) .

ניתן לקבוע בשאילתא את סוגי מקורות המידע שהמערכת תכסה , לדוגמא , רק מאמרים בעיתונות , וגם בלוגים.

 הנה דוגמא של צילום מסך שאילתא מורכבת שהרצתי במערכת

LexisNexis Newsdesk


 


צוברי המידע

אחרי שהגדרתם למערכת את חתכי המידע והנושאים , התוצאות של הניטור ממשיכות לזרום כל הזמן ולהצטבר ב-2 צוברי מידע (לוח מחוונים צובר)  הכלולים בפלטפורמה :

·       My dashboard

·       Shared  dashboard



צובר המידע המשותף הוא בדרך לצוות או קבוצת אנשים המתעניינים בנושא מסויים ורוצים לעקוב אחריו. הידיעות על תחומי ההתעניינות( נושא האיסוף והניטור)  זורמות ומצטברות , כאמור, כל הזמן באחד מצוברי המידע  . ניתן גם לערוך חיפוש במאגרי צוברי המידע .

ניתן להוסיף צובר מידע נפרד לכל נושא הנמצא בניטור/איסוף רציף. 

שיתוף והפצת המידע

המערכת מאפשרת גם שיתוף המידע באמצעות יצירת ניוזלטרים

עלויות

  מערכת LexisNexis Newsdesk מחייב מינוי שנתי .

 

תודה לחברת ארד-אופיר שירותי מידע שאפשרה לי להתנסות במערכת המצויינת של LexisNexis Newsdesk

קישור לחברת ארד-אופיר המייצגת את את יצרני הפלטפורמה LexisNexis Newsdesk בישראל

 





תגובה 1:

  1. אם לא צויין מחיר כפי הנראה מדובר באלפים או עשרות אלפים.
    לאיזה קהל יעד הכלי מיועד?

    השבמחק

בעיית הירידה בחשיפה בקבוצות פייסבוק וLinkedin, אפריל 2024

  הקבוצות  בפייסבוק , במיוחד , הרגישו ירידה משמעותית בחשיפה בשנה האחרונה חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך...