חפש בבלוג זה

יום רביעי, 17 בנובמבר 2021

הויקי הארגוני שנדחק לשוליים של עולם התאגידים והארגונים בעשור האחרון מתעורר מחדש

 


הויקי ארגוני שנדחק לשוליים של עולם התאגידים והארגונים בעשור האחרון מתעורר מחדש בעיקר בזכות פלטפורמות דיגיטליות חדשניות שהן הרבה יותר אינטואיטיביות וידידותיות ( ראו בהמשך )  .

 

   Wiki  ארגוניפלטפורמה שיתופית המאפשרת למצוא לשתף ולהשתמש במידע. עוזר לצוותים ללמוד ולעבוד במרחב פתוח תוך שיתופי פעולה המקדמים את תהליך ניהול הידע בארגון.

מומחים בעולם מצביעים על כך ,כיום,  שוויקי  "עובד היטב בעולם הארגוני מכיוון שהוא פותר שני תחומים בעייתיים":

" הצורך בשיתוף פעולה פנימי וניהול מסמכים".

היתרון הגדול ביותר של ויקי פנימי לעסקים  ולארגונים הוא היכולת של משתמשים/צוותים להוסיף או לערוך מידע תוך כדי תנועה. כל מי שיש לו גישה לויקי הארגוני יכול לעדכן תוכן ללא פערי זמן וללא צורך בהתערבות מנהלית. כל השינויים  במאגר הידע מעודכנים  באופן מיידי.

 


ויקי ארגוני הוא בסיס ידע שיתופי הנוצר במסגרת ארגונית ותומך בתהליכי פיתוח הידע, הלמידה, וניהול הידע בארגון. גישת הויקי מכילה יתרונות רבים, כאשר משתמשים בה באופן מושכל, בניהם פיתוח תשתית ידע רשתית נגישה ושיתופית בה עושים עובדי הארגון שימוש בשגרה.

הצלחת רעיון הויקי בראשית שנות ה-2000, בין השאר סביב הצמיחה של מיזמי ויקימדיה (ויקיפדיה, ויקי-שיתוף וכיוב'), אפשרה את הצמיחה של גישה בניהול ידע הרואה בהטמעה של ויקי בארגונים פתרון לסוגיות נרחבות של פיתוח ושימור ידע בארגונים. כוחו של הויקי, מול גישות אחרות לניהול הידע בארגון, נובע מכך שהפלטפורמה מתעצבת לאור הקשרי העבודהמלמטה למעלה ומאפשרת שיתופי פעולה חוצי מערכים.

רשתיות - אחת היכולות הבסיסיות של תוכנות ויקי היא הצגה של מידע רב באופן שטוח ורשתי על בסיס מערכת הקשרים בין רכיבי המידע (כמו הקישורים בין ערכים בויקיפדיה). ניתן לראות את הרשתיות של הויקי כבעלת מספר היבטים:

  • ידע רשתי - הויקי מאפשר ליצור תשתית ידע מרושתת שבנויה על קישורים ענייניים ברמה הרוחבית בין האלמנטים ולא רק על בסיס מבנה היררכי.

מקור וקרדיט :

אתר דואלוג  

 

דוגמא לתוכנה חדשנית שהביאה תחייה לויקי הארגוני

 slab

וויקי ארגוני

 Slab  הוא כלי פנטסטי של WIKI ארגוני  

הכלי  הדיגיטלי  הזה  מיושם בהצלחה ביותר מ-7000 חברות ברחבי העולם. הוא כולל לוחות  דיגיטליים לניהול , לארגון ולבקרת תוכן  עם היכולת להשתלב עם כלים  דיגיטליים אחרים כגון  Slack, Dropbox  ועוד  .

לא רק זה, אלא שגם  Slab מארגן את התוכן שלך או של הצוות לפי נושאים, מה שהופך אותו לשיטתי מאוד . יכולות נוספות הן אנליטיקות  שמסייעות לצוותים בעבודה  להבין  טוב יותר את המידע במאגר הידע שלהם ושל האארגון .

חלק מתכונות המפתח של Slab כוללות:

 • -Slabל ממשק אינטואיטיבי שקל לנווט בו ומאפשר לך לגשת לתוכן בצורה נוחה.

 יש לו אינטגרציה עם כלים אחרים של בסיס ידע וחיפושים בכל אחד מהם.

 מארגן תוכן בנושאים במקום בתיקיות.



למידע נוסף

 

עוד פלטפורמה דיגיטילית מוצלחת לויקי ארגוני

 Notion

Notion for wikis

Notion, המשמש צוותים בחברות בעלות מיליארדי דולרים כמו IBM, Spotify, Pixar ועוד, הוא אחד מכלי ה-Wiki הטובים ביותר בשוק.

התכונה המרכזית שמייחדת את Notion מרוב כלי ויקי אחרים היא הממשק הגמיש הניתן להתאמה אישית או צוותית. אתם מקבלים את הבחירה ליצור דפים  על פי תבניות  שונות, ולקנן בתוכם דפים אחרים.

 

ל-Notion יש תכונות חיוניות מרשימות, ביניהן:

 

  • ·       גרסת אפליקציה למחשב שולחני ולנייד עם יכולות לאיסוף מידע דיגיטלי
  • ·       אלפי תבניות שאתה או הצוות בעבודה יכולים לבחור ולהתאים אישית.
  • ·       יותר מ-500 אפליקציות משובצות כמו YouTube כדי להפוך את הדפים לאינטראקטיביים יותר.

Notion for wikis


 

סקירה באנגלית אודות הפלטפורמות הדיגיטליות המועילות ביותר לוויקי ארגוני כיום (קישור)

The Top 8 Team Wiki Tools You Can Use to Improve Productivity




 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לקט nידעני מס' 18 , 27 למרץ 2024

הלקט המידעני ה-18, כמו קודמיו, נועד להקנות לכם תמונת מצב מעודכנת של תחומי המידענות , ניהול התוכן , מנועי החיפוש והספריות והוא מבוסס על איסוף...