הבלוג נועד להציג זוויות שונות מעולמו המקצועי של מידען ומנהל תוכן דיגיטאלי.
התפתחות הידע המידעני ותמונת המצב שנצברה לגביו בארץ ובעולם.
חפש בבלוג זה
יום רביעי, 14 בדצמבר 2022
אסטרטגיות חיפוש במנוע החיפש של גוגל לגבי רשתות חברתיות
אנשי הפיתוח של גוגל חיזקו בשנה האחרונה את מנגנון החיפוש החברתי(Social Search) שמחזיר לנו תוצאות חיפוש מהקשרים של
רשתות חברתיות.
אם אתם רוצים שהחיפוש שלכם
יתמקד בתוצאות של מדיה חברתית, השתמשו באופרטור החיפוש @.
כתבו את שאילתת החיפוש שלכם והצמידו מייד
אחריה את שם הרשת החברתית עם סימן ה"שטרודל לפניה". למשל, @Twitter or @Facebookכדי למצוא תוצאות חיפוש מאתרי
מדיה חברתית אלה.
ניתן גם לנסח שאילתת חיפוש בוליאנית , כלומר חיתוך בין כמה נושאי חיפוש
והגבלה לרשת חברתית מסויימת (דוגמא
מס' 3 , בהמשך)
תוכל להסביר מה הכוונה ב"החיפוש יתמקד בתוצאות של מדיה חברתית"? בדיקת הדוגמה שבפוסט מביאה כמעט מיליון תוצאות ורק שתי תוצאות ראשונות הן מפייסבוק. כלומר זה לא באמת *מתמקד* בלהביא תוצאות משם, אחרת היה אמור להביא הרבה יותר תוצאות, לא? אגב, תמיד נהגתי להוסיף את המילה facebook כשרציתי לכוון את גוגל להביא לי תוצאות מפייסבוק וזה עושה את אותה עבודה בדיוק (מביא רק שתי תוצאות) עם ה-@ ובלעדיו כך שלכאורה לא ברור מה השתנה/השתפר
תוכל להסביר מה הכוונה ב"החיפוש יתמקד בתוצאות של מדיה חברתית"?
השבמחקבדיקת הדוגמה שבפוסט מביאה כמעט מיליון תוצאות ורק שתי תוצאות ראשונות הן מפייסבוק. כלומר זה לא באמת *מתמקד* בלהביא תוצאות משם, אחרת היה אמור להביא הרבה יותר תוצאות, לא?
אגב, תמיד נהגתי להוסיף את המילה facebook כשרציתי לכוון את גוגל להביא לי תוצאות מפייסבוק וזה עושה את אותה עבודה בדיוק (מביא רק שתי תוצאות) עם ה-@ ובלעדיו כך שלכאורה לא ברור מה השתנה/השתפר