אסטרטגיות חיפוש במנוע החיפש של גוגל לגבי רשתות חברתיות
אנשי הפיתוח של גוגל חיזקו בשנה האחרונה את מנגנון החיפוש החברתי (Social Search) שמחזיר לנו תוצאות חיפוש מהקשרים של
רשתות חברתיות.
אם אתם רוצים שהחיפוש שלכם
יתמקד בתוצאות של מדיה חברתית, השתמשו באופרטור החיפוש @.
כתבו את שאילתת החיפוש שלכם והצמידו מייד
אחריה את שם הרשת החברתית עם סימן ה"שטרודל לפניה". למשל, @Twitter or @Facebook כדי למצוא תוצאות חיפוש מאתרי
מדיה חברתית אלה.
ניתן גם לנסח שאילתת חיפוש בוליאנית , כלומר חיתוך בין כמה נושאי חיפוש
והגבלה לרשת חברתית מסויימת (דוגמא
מס' 3 , בהמשך)
דוגמאות מדגימות לשאילות
החיפוש :
דוגמא מס' 3 : שאילתא עם אופראטור בוליאני
תוכל להסביר מה הכוונה ב"החיפוש יתמקד בתוצאות של מדיה חברתית"?
השבמחקבדיקת הדוגמה שבפוסט מביאה כמעט מיליון תוצאות ורק שתי תוצאות ראשונות הן מפייסבוק. כלומר זה לא באמת *מתמקד* בלהביא תוצאות משם, אחרת היה אמור להביא הרבה יותר תוצאות, לא?
אגב, תמיד נהגתי להוסיף את המילה facebook כשרציתי לכוון את גוגל להביא לי תוצאות מפייסבוק וזה עושה את אותה עבודה בדיוק (מביא רק שתי תוצאות) עם ה-@ ובלעדיו כך שלכאורה לא ברור מה השתנה/השתפר