חפש בבלוג זה

יום חמישי, 16 במרץ 2023

התקדמות משמעותית בפרויקט האינטרנט הלווייני של AMAZON

 




עוד כמה שנים  כבר לא יהיה לכם בבית או במשרד נתב (ראוטר) וגם לא  תקשורת  מבוססת סיבים אופטיים.

אמזון הציגה השבוע את המסופים הקרקעיים הביתיים ( אנטנות לקליטת שידורי לווין)  שישמשו לחיבור לרשת Kuiper  . האפשרות הקטנה והמשתלמת ביותר תהיה הדגם ה"אולטרה-קומפקטי", בתמונה למעלה, שרוחבו רק שבעה סנטימטרים ומשקלו כקילוגרם אחד.  

אמזון מבטיחה שהיא תספק מהירויות של עד 100 מגבייט לשנייה, שאמורות להיות מהירות מספיק עבור גלישה רגילה באינטרנט ועבודה מרחוק .

פרויקט קויפר ,(Project Kuiper), פרויקט האינטרנט הלווייני של אמזון ,המתוכנן לספק אינטרנט מבוסס לוויינים שיהיה זמין מסביב לעולם באמצעות צי לוויינים שינוע במסלול נמוך.

אמזון החלה  להקים רשת של כ-3,236 לוויינים שמיועדת להעביר חיבור אינטרנט במהירות גבוהה בכל מקום על פני הגלובוס. את הפרויקט היא מובילה באמצעות  Kuiper Systems, חברה שהוקמה במיוחד לטובת הפרויקט.

כל הלוויינים ישוגרו למסלול נמוך - 590-630 ק"מ;

אמזון תשגר את שני אבות הטיפוס הראשונים  של הלוויינים במאי, במשימת הבכורה של טיל הוולקן של United Launch Alliance, . התקשורת הלוויינית צפויה להתחיל במחצית הראשונה של 2024. אמזון מתכננת להשיק את השירות ברגע שיהיו כמה מאות לוויינים במסלול.

מקור

Amazon’s Satellite Internet Won’t Need a Giant Antenna


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השוואה מידענית בין יישומי AI: ג'ימיני של גוגל מול ChatGPT מול Copilot AI

  ההשוואה שערכתי בין היישומים הבאים ChatGPT Vs Gemini Vs Copilot AI נעשתה באופן מעשי לצורך יצירת תוכן באתרי האינטרנט שאני כותב ועורך בהם סק...