חפש בבלוג זה

יום ראשון, 13 באוגוסט 2023

כמה נחשפים באמת לפוסטים שלכם ברשתות החברתיית - תמונת מצב 2023

   



מאת: עמי סלנט , מידען ועורך תוכן דיגיטלי

 

מזה 9 שנים אני עוקב וחוקר את המאפיינים וההתפתחויות של רשתות חברתיות באינטרנט , גם באמצעות כמה וכמה קבוצות פייסבוק ודפי פייסבוק שאני מנהל,  וגם בעזרת עמיתים שמנהלים גם הם דפים וקבוצות בפייסבוק וגם באמצעות חשבונות שלי בטוויטר , לינקאדין ובאינסטגרם.

·  כשאתם מייצרים פוסט ומפיצים אותו ברשת החברתית , פייסבוק חושפת אותו לאחוז קטן מהחברים או העוקבים שלכם (אוכלוסיית המדגם) כדי לבדוק את טיבו. בהתאם לתגובה שלהם המערכת מחליטה אם להמשיך לחשוף אותו לאנשים נוספים.

     ·   טווח החשיפה Organic reach לפוסטים של פייסבוק כל הזמן בירידה. הטווח הממוצע לפוסט אורגני בפייסבוק יורד ל -5.2%. (בסוף 2019 הוא עמד על 5.5%, ושנה לפני כן היה 7.7%)

 



·       נכון ליולי 2023, שיעור המעורבות הממוצע של פוסט אורגני בפייסבוק נע בין 2.58% ל-1.52% בלבד ( מקור)

 

·        חשיפה אורגנית היא כמות הגולשים שנחשפו לפוסט שלך מבלי שהשקעת בכך כסף. כלומר זוהי החשיפה הטבעית של פייסבוק.

·       בעבר החשיפה האורגנית הייתה רחבה למדי, אולם כיום בקבוצות פייסבוק,   דפי נושא  ובפוסטים סטנדרטים אצלכם בעמוד הטיים-ליין  היא תהיה בסביבות 4% בלבד מכלל האוהדים.

·        בעמוד פייסבוק  וגם בקבוצות פייסבוק עדכון התכנים והפוסטים בפייסבוק אינו עדכון "מפל" (waterfall feed) כמו טוויטר, שבו הפוסטים האחרונים מוצגים בראש, וכל הפוסטים מכל מי שאתה עוקב אחריהם מוצגים בסדר כרונולוגי.

·       מקור

 

מקור 2

 



חשיפה אורגנית באינסטגרם

·    יחסית לרשתות חברתיות אחרות החשיפה האורגנית באינסטגרם הרבה יותר גבוהה כתוצאה משילוב של כמה וכמה אלגוריתמים מתוחכמים ( מקור).

·       מעריכים כי החשיפה האורגנית באינסטגרם נעה בין 15-20 אחוז מכלל העוקבים אחריכם.


    חשיפה אורגנית ברשת טוויטר

·      ברשת טוויטר בתקופת הציפור המצייצת הייתה חשיפה ממוצעת לכל פוסט שלכם בסביבות 15% מכלל ציבור העוקבים שלכם . כיום בתקופת המיתוג מחדש של טוויטר ( תקופת הX ) החשיפה האורגנית ירדה משמעותית והיא מוערכת ב4% מכלל העוקבים אחריכם ( מקור)

 

 חשיפה אורגנית ברשת לינקאדין

החשיפה האורגנית ברשת לינקאדין  בחודש האחרון הייתה  4.12%. כלומר, רק 4 אחוז מהעוקבים אחריכם ראו את הפוסטים שפרסמתם ( מקור)

 

 האם  ניתן להגביר חשיפה אורגנית ברשתות חברתיות ?


בעקרון ניתן להגביר חשיפה אורגנית רק מצד העוקב ופחות מצד שלכם בדף הפייסבוק או קבוצת הפייסבוק. .

הכלל מס' 1 להגברת החשיפה בכל הרשתות החברתיות הוא יצירת מעורבות רציפה (Engagement) אחרי מי שאתם עוקבים אחריו  למשך שנה לפחות . כלומר , Engagement על יד לייקים וSHARE. כאשר האלגוריתם מזהה רצף של Engagement במשך שנה אתה תמשיך לראות פוסטים של מי שבחרת לעקוב אחריו.

כלל מס 2 (מהצד שלכם ) : שימוש בבלוג שלך להגברת החשיפה והמעורבות של הקוראים בפוסטים שלך ברשתות החברתיות . כל מי שמפעיל בלוג מגביר בדרך כלל את החשיפה האורגנית של הפוסטים שלו ברשתות החברתיות .  אם יש לך בלוג, אז אתה אמור להשתמש כבר בכפתורי השיתוף. רבים מהכלים הללו יספקו ניתוחים המראים מי משתף את התוכן שלך וחשוב מכך, היכן הם משתפים אותו. עקוב אחר המספרים האלה כדי להבין באילו פלטפורמות להתמקד.

כלל מס' 3 ( מהצד שלכם ) : הפוסטים שלך ברשתות החברתיות צריכים להיות  מאוד מחדשים ומרעננים  כל הזמן, עם  VISUALS מושכים. זהו  אחד מאותם כללים שקל יותר לומר מאשר לעשות ( מקור )  אבל יש כאלו שמצליחים , לדוגמא ורדית חרצית בפייסבוק או ד"ר לירז מרגלית  בלינקאדין.  או פרופסור דונלנד קלארק בלינקאדין

 כלל מס' 4 : תנו עדיפות לאיכות הפוסט על פני כמות הפוסטים שאתם מעלים לרשתות החברתיות .

אנו יודעים כיום שפרסום תדיר ברשת חברתית אינו התשובה.

לא, במקום זאת עלינו להתמקד בפרסום תוכן איכותי ורלוונטי. במקרה הזה, ממש איכות על פני  כמות. פרסום פחות  פוסטים רגילים ורק בודדים באיכות גבוהה יותר יגדיל את טווח החשיפה האורגני יותר מאשר העברת פריטים "זבל" ( דעות  והתנצחויות)  כתוכן בדף שלך בפייסבוק או בטוויטר . אולי , זה הרבה יותר קל מבחינתך , אבל לא תורם לחשיפה אורגנית (מקור).

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השוואה מידענית בין יישומי AI: ג'ימיני של גוגל מול ChatGPT מול Copilot AI

  ההשוואה שערכתי בין היישומים הבאים ChatGPT Vs Gemini Vs Copilot AI נעשתה באופן מעשי לצורך יצירת תוכן באתרי האינטרנט שאני כותב ועורך בהם סק...