חפש בבלוג זה

יום רביעי, 12 בפברואר 2025

התנסות במודל השפה החדש של גוגל : Gemini 2.0 Flash Thinking Experimental

 שפה  


מאת: עמי סלנט , מידען ואיש חינוך

חלק א' : רקע

בשבוע האחרון גוגל הציגה את Gemini 2.0 Flash Thinking Experimental כדגם AI חדש המיועד להליכי הסקה מתקדמים וכעת הוא הושק גם למשתמשי אפליקציית Gemini.

שלא כמו מודלים סטנדרטיים של שפה שמתעדפים יצירת תגובות שוטפות, Flash Thinking שואפת לפרק את תהליך החשיבה וההסקה שלה, להציג חשיבה/הסקה  שלב אחר שלב, להעריך אפשרויות מרובות ולהסביר את מסקנותיה בצורה מובנית יותר.

Gemini 2.0 Flash Thinking Experimental הוא מודל AI מולטי-מודאלי, כלומר הוא יכול לעבד גם טקסט וגם תמונות כקלט. משמעות הדבר היא שאנו יכולים להשתמש במשימות הדורשות הקשר חזותי, כגון פירוש דיאגרמות, ניתוח תרשימים או חילוץ תובנות ממסמכים מורכבים.

 מה שחדש כאן , הוא איך הדגם הזה של AI מראה את תהליך ההסקה לאחר הזנת הנחיה ( פרומפט ): המודל של ג'ימיני  עובר במחזוריות: הצגת חשיבה/הסקה אפשרית , זיהוי היקף השאלה, זיהוי נקודות המבט השונות, סיעור מוחות ושאלות קשורות, הבנייה של  התשובה, חידוד הממצאים בתוך כל חלק, הצגת מקורות המידע וסיכום קצר בעברית עם מקורות המידע .

גוגל השיקה את מודל החשיבה/ההסקה הראשון שלה בדצמבר ופרסמה עדכון בינואר ..

 אחת התכונות הבולטות שלו היא חלון ההקשר האדיר שלו, התומך בעד מיליון טוקנים לקלט ויצירת תגובות של עד 64,000 טוקנים. זה הופך אותו לאחד המודלים הנרחבים ביותר של AI עבור חשיבה רבת צורה, ומאפשר לו לנתח ספרים שלמים, מאמרי מחקר או שיחות ממושכות תוך שמירה על קוהרנטיות.

 חלק ב' : ההתנסות

  הנושא שביקשתי ממודל השפה ההסקתי החדש של ג'ימיני היה מדוע מורים  חוששים משילוב AI בכיתה ?

מודל השפה החדש של ג'ימיני ניתח את האפשרויות והכיוונים האפשריים , גיבש מילות מפתח/תגי נושא שמתאימים לאיחזור מידע במנוע החיפוש , תרגם מאנגלית לעברית, ברר בין מקורות המידע השונים ולבסוף הציג סיכומים שונים וזוויות מבט שונות לנושא הנחקר .

בין הממצאים שקיבלתי לגבי חששות של מורים :

   חשש מאיבוד היצירתיות והגמישות: מורים מיומנים מתאימים את ההוראה שלהם לצרכים המשתנים של הכיתה, ומגיבים באופן ספונטני לסיטואציות שונות. יש חשש ששימוש ב-AI יגביל את היצירתיות והגמישות של המורה, ויכפה עליהם דרכי הוראה קבועות ומוגדרות מראש.

   חשש מפגיעה במיומנויות חברתיות ורגשיות של התלמידים: יש חשש שהסתמכות יתר על AI עלולה לפגוע בפיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות חשובות אצל התלמידים, כמו עבודת צוות, תקשורת בין-אישית, וחשיבה ביקורתית.

  הסקירה שהופקה ע"י המודל המתקדם של ג'ימיני

https://gemini.google.com/app/b70d5b7a10a5b299



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תובנות מהתנסות במודל הבינה המלאכותית GROK

  חברת  X.AI   של אילון מאסק פותחת מבערים חזק במירוץ נגד OpenAI   מודל גרוק 3 - שוחרר אתמול- לפי המבחנים הוא המודל החזק ...