שפה
מאת: עמי סלנט , מידען ואיש חינוך
חלק א' : רקע
בשבוע
האחרון גוגל הציגה את Gemini 2.0 Flash Thinking Experimental
כדגם AI חדש המיועד להליכי הסקה מתקדמים
וכעת הוא הושק גם למשתמשי אפליקציית Gemini.
שלא
כמו מודלים סטנדרטיים של שפה שמתעדפים יצירת תגובות שוטפות, Flash
Thinking שואפת לפרק את תהליך החשיבה
וההסקה שלה, להציג חשיבה/הסקה שלב אחר שלב, להעריך
אפשרויות מרובות ולהסביר את מסקנותיה בצורה מובנית יותר.
Gemini
2.0 Flash Thinking Experimental הוא מודל AI
מולטי-מודאלי, כלומר הוא יכול לעבד גם טקסט וגם תמונות כקלט. משמעות
הדבר היא שאנו יכולים להשתמש במשימות הדורשות הקשר חזותי, כגון פירוש דיאגרמות, ניתוח
תרשימים או חילוץ תובנות ממסמכים מורכבים.
גוגל השיקה את מודל החשיבה/ההסקה הראשון שלה בדצמבר ופרסמה עדכון בינואר
..
הנושא שביקשתי ממודל השפה ההסקתי החדש של
ג'ימיני היה מדוע מורים חוששים משילוב AI בכיתה ?
מודל
השפה החדש של ג'ימיני ניתח את האפשרויות והכיוונים האפשריים , גיבש מילות מפתח/תגי
נושא שמתאימים לאיחזור מידע במנוע החיפוש , תרגם מאנגלית לעברית, ברר בין מקורות
המידע השונים ולבסוף הציג סיכומים שונים וזוויות מבט שונות לנושא הנחקר .
בין
הממצאים שקיבלתי לגבי חששות של מורים :
חשש מאיבוד היצירתיות והגמישות: מורים מיומנים מתאימים
את ההוראה שלהם לצרכים המשתנים של הכיתה, ומגיבים באופן ספונטני לסיטואציות שונות.
יש חשש ששימוש ב-AI יגביל את היצירתיות
והגמישות של המורה, ויכפה עליהם דרכי הוראה קבועות ומוגדרות מראש.
חשש מפגיעה במיומנויות חברתיות ורגשיות של התלמידים: יש חשש שהסתמכות יתר על AI עלולה לפגוע בפיתוח מיומנויות חברתיות
ורגשיות חשובות אצל התלמידים, כמו עבודת צוות, תקשורת בין-אישית, וחשיבה ביקורתית.
הסקירה שהופקה ע"י המודל המתקדם של ג'ימיני
https://gemini.google.com/app/b70d5b7a10a5b299
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה